VVS F2 - Strijen F2 1-8 verloren

F-Pupillen, F2, 5e klasse 13

24 maart 2012 8:30

Onbekend

De F2 moest deze weer thuis spelen, nu tegen Strijen F2. Lars deed niet mee en er werd 8 tegen 8 gespeeld. Het was mooi weer en werd vol goede moed aan de wedstrijd begonnen. Met Rob Stolk als scheidsrechter hadden we een extra coach in het veld, wat heel prettig was.

De wedstrijd begon gelijk op, de teams waren aan elkaar gewaagd. Er kwamen geen grote kansen en er werd voornamelijk op het middenveld strijd geleverd. Chiaro, David, Vince, Timo en Daan probeerden de bal steeds te onderscheppen en een aanval op te zetten, dit lukte helaas niet. Strijen kwam wel aan aanvallen toe, maar ook niet helemaal overtuigd. Uiteindelijk kwam Strijen in de 8e minuut met veel geluk op een 0-1 voorsprong door een corner, waarbij de bal op de voet van een speler van Strijen kwam en de bal sprong van zijn schoen zo het doel in! Dat was een tegenvaller!

Nemo, Bas en Jason hielden de verdediging goed dicht en de rest hield de bal zo veel mogelijk op het middenveld in de hoop een aanval te kunnen maken op het doel van Strijen. Het wilde maar niet lukken en Strijen koos voor afstandsschoten en kwam via een mooi schot van afstand op 0-2 in de 15e minuut. Gelijk na dit doelpunt kwam er nog een fraai schot in de kruising terecht 0-3. Uiteindelijk stond het met de rust 0-5. Dit viel tegen als je kijkt dat de laatste 4 doelpunten in de laatste 5 minuten worden gemaakt.

Na een peptalk van Rob in de kleedkamer werd er slap begonnen aan de 2e helft en werd het gelijk 0-6. Rob moedigde ze als scheidsrechter aan om feller te gaan spelen en hierdoor kreeg de F2 weer wat meer moed en werd er meer op de helft van Strijen gespeeld. Chiaro maakte hierbij mooi de 1-6, dik verdiend! Er lukten steeds meer aanvallen en Bas, Nemo en Jason hielden de verdediging potdicht. David en Chiaro kwamen een paar keer dicht bij een doelpunt, misschien toch iets meer overspelen de volgende keer, dan gaan deze doelpunten er waarschijnlijk wel in! Na het missen van een aantal kansen, kreeg Strijen meer ruimte en scoorde in de laatste minuten van de wedstrijd nog de 1-7 en 1-8.

De penalty's gingen er bij de meesten schitterend in.