Eindelijk gewonnen!!! F2-Binnenmaas F3 1-0

Binnenmaas F3

F-Pupillen, F2, 5e klasse 13

31 maart 2012 8:30

Vandaag moesten we tegen de nummer 6 en onze buren, Binnenmaas F3. Het team was compleet en de coaches, Melvin en Robert, in hun nieuwe tenues hadden er zin in.

De F2 begon fel aan de wedstrijd en werkten goed samen. In de 2e minuut, maakte Timo een mooie actie en wist een half veld over te steken en schopte de bal net voor langs het doel. Aan de kant werd verbaasd gereageerd op zo'n voortvarende start. 2 Minuten later was het weer Timo die een kans kreeg, maar de keeper van Binnenmaas stond in de weg. Er kwamen steeds meer aanvallen op de helft van Binnenmaas, Chiaro, Davis, Lars, Nemo, Vince en Timo bleven goed door gaan en in de 8e minuut was het deze keer Chiaro die een goede kans kreeg, maar ook deze bal ging voor langs het doel net naast. ook verdedigend werd er goed werk verricht, mede dankzij de goede aanwijzingen van de coaches en Rob, hielden voornamelijk Bas, Nemo, Daan en keeper Jason het doel schoon. Net voor rust kreeg Chiaro nog een goede kans, maar ook weer net mis helaas. Zo ging de F2 met 0-0 de rust in, wat dit seizoen nog niet was voorgekomen!

In de rust sprak Rob de jongens nog eens goed toe, dat het erg goed ging en ze vooral zo door moesten blijven gaan.

In de 2e helft gign de F2 inderdaad door met waar ze gestopt waren. Fel aanvallen op de bal, goed verdedigen, samenwerken en meehelpen met zowel de aanval als het verdedigen, echt leuk om te zien!
Ook nu werd er veel aangevallen op de helft van Binnenmaas, als kreeg de F3 van Binnenmaas ook een aantal kansen, maar deze werden gestopt door Bas en Nemo als verdediger met hulp van Timo, Vince en Daan en waar nodig ook de rest. Jason had nog een aantal keer een goede redding en zo hielden we dus nog steeds de nul! Er kwam voorzichtig de hoop dat we misschien gelijk konden spelen of misschien wel winnen en anders met een klein verschil verliezen, wat ook al een winst zou zijn.
In de 7e minuut kreeg Davis een goede kans, maar helaas ook weer net naast. Uit de corner kreeg Timo ook gelijk weer een kans, maar de bal wilde er niet in! Zo liep de wedstrijd langzaam af en bleef het spel heen en weer gaan. Ongeveer 2 minuten voor tijd maakte Chiaro een solo aan de rechterkant en tot grote vreugde van iedereen die voor de F2 op het veld stond, scoorde hij!!!!! We stonden voor! De laatste minuten waren zenuwslopend, maar de F2 hield de nul vast en zo kon er voor het eerst dit seizoen gejuicht worden om de winst!!!  Knap gedaan jongens, heel goed gespeeld!