Overwinning na spannende bekerwedstrijd

SSS JO13-1

's-Gravendeel JO13-2G

15 september 2018 8:30

Vandaag direct al een belangrijke wedstrijd om de eerste plaats in de poule. Tegenstander SSS had met 1-0 gewonnen van Strijen. Aangezien wij een monsterscore van 11-0 boekte tegen de Strijenaren was een gelijkspel vandaag genoeg om door te bekeren.

Trainer Nijs had de volgende opstelling uit de hoge voetbalhoed getoverd:

Keeper: Milan

Verdediging: Ryan, Hamid, Fabian, Gerry

Middenveld: Boaz, Daan, Rens

Aanval: Jesse, Tim, Luuk

Fleur, die vandaag haar debuut zou gaan maken, begon als reserve.

Sander was afwezig door een blessure.

Vol goede moed gingen we naar Klaaswaal. Onder een vroege ochtendzon werd er afgetrapt. SSS bleek een betere tegenstander dan vorige week, toch pakte ’s-Gravendeel direct het initiatief. Dit werd beloond met een vroege goal. Jesse werd aan de linkerkant weggestuurd door Boaz, ging op snelheid door de verdediging en scoorde in de korte hoek. 0-1 voor VVS.

Nadat we een aantal keer dicht bij de 2-0 waren, kregen we toch de kous op de kop en kwam SSS op gelijke hoogte. Dit was een tegenslag, maar vol goede moed bleef ’s-Gravendeel met korte combinaties de aanval kiezen. Dit werd uiteindelijk beloond met de 2-1 door Daan, na een assist van Luuk. Dit was dan ook de ruststand.

In de rust werden er wat aanpassingen gedaan. Zo schoof Daan een linie naar achteren. Luuk ging spelen op nummer 10 en Fleur rechtbuiten. Ryan kreeg zn reservebeurt. De tweede helft was wat rommeliger dan de eerste en echte grote kansen waren er niet te noteren, hoewel beide ploegen er zo nu en dan voor beide keepers verschenen.

Helaas werd het dan toch 2-2. De bal viel tussen de verdediging en de prima keepende Milan en SSS kwam op 2-2. Zo werd het toch nog spannend. Gelukkig bleven we prima overeind. Na een aantal keer waren we dichtbij een nieuwe voorsprong. Met name Fleur was dichtbij om haar debuut op te luisteren maar kwam net een voetje te kort, Uiteindelijk bleek Daan het goudhaantje. Hij scoorde zijn tweede en de winnende goal, wederom op aangeven van Luuk, van vandaag: 3-2. Dit bleek genoeg te zijn voor de overwinning.

De zege was verdiend. Het was goed te zien dat de jongens op het veld nog aan elkaar moeten wennen en dat zo’n veld opeens wel heel groot is als je een half veld gewend bent.

Milan kreeg weinig te doen, maar greep een aantal keer goed in. Achterin werd er resoluut en stevig gespeeld. Het middenveld en aanval liepen de longen uit het lijf. Er werd als een team gespeeld. Goed gedaan.

Zover als uw scribent het kan beoordelen is JO13-2 eerste gewonnen in de bekerpoule en bekeren we dus door.

Volgende week begint de competitie. We zijn opvallend genoeg ingedeeld bij ploegen uit Schiedam en Rotterdam-Noord. De eerste tegenstander brengt ons naar Schiedam waar Kethel Spaland de tegenstander zal zijn.

Verslag: Gert

Met dank aan Luuk voor het doorgeven van de opstelling en de doelpuntenmakers van vorige week