's-Gravendeel JO11-1 - Strijen E1

Strijen E1

E-Pupillen (najaar), E1, 2e klasse 12

6 november 2010 9:30

Vandaag stond de wedstrijd tegen Strijen op het programma. We moesten het doen zonder Inge (geblesseerd) en ook Shain was er niet. Gelukkig was Giovanni bereidt om vandaag te keepen.
De eerste vijf minuten van de wedstrijd waren we constant op de helft van Strijen en belande de bal drie keer net naast het doel van Strijen.
Giovanni profiteerde goed van de wind en trapte elke keer heel ver uit. In de tiende minuut nam Ayhan de bal goed aan en schoot net naast. Vlak daarop dezelfde situatie weer een verre uittrap maar toen ging de bal van Ayhan keihard tegen de lat.
Na nog enkele pogingen ging Strijen er opeens met de bal vandoor, Marijn wist de bal van de doellijn te halen en in de rebound wist Giovanni de bal weg te werken.
Nadat Glaucio keihard de op de paal schoot was het toch Strijen dat 0-1 wist te scoren.
Ook een tweede doelpunt kon de verdediging niet voorkomen, terwijl werd geprobeerd de bal weg te trappen kwam de bal via het been van een speler van 's-Gravendeel in het eigen doel. Jammer 0-2.
Levi deed nog een goede poging maar de bal wilde er niet in.
Vlak voor het fluitsignaal van de rust was er nog een goede redding van Giovanni die voorkwam dat het 0-3 zou zijn in de rust.
We hadden een prima eerste helft gespeeld dus hoopten we dat het ons in de tweede helft nou eens zou lukken om te scoren.
Glaucio begon gelijk met een goede kans die helaas net naast het doel belande.
Na 5 minuten in de tweede helft was er een strijd om de bal tussen Lars en de keeper van Strijen Glaucio profiteerde hiervan en wist de 1-2 te scoren. De keeper van Strijen raakte hierdoor geblesseerd maar kon gelukkig de wedstrijd weer hervattten.
Yes, we waren er weer. Strijen begon flinke druk uit te oefenen maar een goede redding van Giovanni voorkwam dat ze konden scoren.
Ook een volgende bal van Strijen werd door de verdediging na een flinke kluts toch weggewerkt. Helaas ging de 1-3 er toch nog in en ondanks een goed schot van Lars (dat door de keeper van Strijen werd gepakt) kregen we de bal niet meer in het doel van de tegenstander.
Vlak voor tijd wist Giovanni te voorkomen dat het nog 1-4 zou worden.
Dus de eindstand was 1-3. Weer een vertekend beeld jongens. Zeker gezien de eerste helft (en zeker het eerste kwartier) had er heel wat meer ingezeten. Maar winnen is nog altijd SCOREN en dat wil nog steeds niet lukken. Volgende keer moet het toch echt eens gebeuren.