De koploper verslagen

Anoniem (schot)
Assist: Anoniem

2 december 2017 10:30

Zaterdag 2 december stond de wedstrijd op het programma tegen koploper Rockanje. Gelukkig stond de wedstrijd gepland om 10.30 zodat we pas om 9 uur hoefden te verzamelden. Na een heerlijke tocht van 3 kwartier kwamen we aan bij vv Rockanje. Rockanje bleek geen kleedkamer beschikbaar te hebben voor ons en dachten ons zodoende misschien uit ons ritme te krijgen. Het resulteerde in het feit dat we alleen maar nog getergder aan de wedstrijd begonnen.
Rockanje begon optimistich aan de wedstrijd en tikte redelijk over. Ook het meisje met de lange blonde haren had een goede beweging in huis. Maar de jongens van Gravendeel smoorde elke aanval van Rockanje. Onze verdediging met Bas, Seth en Milo stond als een huis en er werd nauwelijks een kans weggeven. Gravendeel voerde de boventoon maar het werd elke keer net niet afgemaakt. Onze aanvallers Aron, Vince en Olivier kregen via een gedegen opbouw wel de kansjes maar dat resulteerde niet in doelpunten. Totdat Jesse voor de afwisseling een keer een lange bal gaf. Hij stuiterde over de langste speler van Rockanje heen en daar wist Finn wel raad mee. Als een speer vloog hij alleen naar de goal af en maakte heel beheerst af. Daar was eindelijk de 0-1.
In de tweede helft was het verzet gebroken. Gravendeel opereerde als team en speelde naar hartelust over. Na 3 minuten ging de bal via Aron naar Vince, die beheerst wachtte op de opstormende Milo. De pass was op maat, en het kanonschot van Milo onhoudbaar. 0-2.
De volgende periode waren we heer en meester alleen vielen de doelpunten niet. In deze fase hadden we soms iets meer het overzicht moeten houden, dan hadden we nog meer doelpunten gemaakt. Na een corner van Olivier kon Vince hoog in het doel schieten en daar was de 0-3. En na weer een corner kon ook onze sterk spelende Seth een doelpunt meepikken. 0-4. En na aangeven van Aron maakte Olivier beheerst af laag in de linkerhoek waar de keeper alleen maar naar kon kijken. 0-5.
De koploper werd verslagen en nu staan we op een gedeelde 1e plaats samen met Nieuwenhoorn, die komende zaterdag tegen Rockanje spelen.
Jongens, alle toeschouwers hebben genoten van jullie! Wij hopen dat jullie tegen WFB met hetzelfde enthousiame aan de wedstrijd beginnen!